HYBRID TEACHING AND READER EDUCATION:

FROM ONLINE TO CLASSROOM

DOI:

https://doi.org/10.17564/2316-3828.2023v12n1p115-129

Authors

  • Emerson dos Santos Lima Faculdade de Administração e Negócios de Sergipe - FANESE
  • Anaceli Aparecida Fonseca Cruz Prefeitura Municipal de Tobias Barreto
  • Andrea Karla Ferreira Nunes Universidade Tiradentes

Published

2023-04-03

Downloads

Download data is not yet available.

Abstract

This work is the result of a research on “Hybrid education and reader formation: from online to in person”, carried out with students in the 3rd year of high school at a school in the interior of Bahia, and had the general objective of develop the habit from the reading of this class. As for the specific objectives, we sought to choose literary works; indicate the reading for students and discuss ideas and opinions about the stories read. This is a qualitative, bibliographical research with case study characteristics. For data collection, in addition to observation and notes, a questionnaire applied to the students participating in the study is used. The results show that it is possible to develop the habit of reading, through hybrid teaching, through some strategies, including the inverted classroom, discussions after reading and dividing the book into chapters.

Author Biographies

Emerson dos Santos Lima, Faculdade de Administração e Negócios de Sergipe - FANESE

Mestre em Educação pela Universidade Tiradentes. Coordenador do Núcleo de Estágio e do Núcleo de Pesquisa e Extensão da Faculdade de Administração e Negócios de Sergipe. Professor do Curso de Administração EAD da Fanese. Professor de Português e de Espanhol. Membro do Grupo de Pesquisa em Docência, Cultura e Contemporaneidade (GPDACC). https://orcid.org/0000-0002-6835-6965.  Emerson.lima.professor@hotmail.com

Anaceli Aparecida Fonseca Cruz , Prefeitura Municipal de Tobias Barreto

Especialista em Linguística e Formação de Leitores pela Faculdade de Ciências da Bahia, e em Docência do Ensino Superior (Tecnologia Educacional e EAD) e em Educação Especial e Inclusiva pela Faculdade Jardins. Professora Efetiva de Língua Portuguesa no estado da Bahia e na prefeitura de Tobias Barreto, em Sergipe. Membro do Grupo de Estudos em Educação Superior (GEES). https://orcid.org/0000-0002-4026-3070 E-mail: fonsecamrs@hotmail.com

Andrea Karla Ferreira Nunes, Universidade Tiradentes

Pós-Doutora em Educação pela Universidade de Salamanca - Espanha; Professora titular do Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Tiradentes; Líder do Grupo de Pesquisa Docência, Avaliação, Currículo e Contemporaneidade (GPDACC-CNPq). https://orcid.org/0000-0002-5833-2441 E-mail: andreaknunes@gmail.com

How to Cite

dos Santos Lima, E., Fonseca Cruz , A. A. ., & Ferreira Nunes, A. K. (2023). HYBRID TEACHING AND READER EDUCATION: : FROM ONLINE TO CLASSROOM. Interfaces Científicas - Educação, 12(1), 115–129. https://doi.org/10.17564/2316-3828.2023v12n1p115-129