PODCAST E EDUCAÇÃO: CRIAÇÃO COLETIVA DE DISPOSITIVOS DE COMUNICAÇÃO NO CONTEXTO DA CIBERCULTURA EM TEMPOS DE PANDEMIA

DOI:

https://doi.org/10.17564/2316-3828.2022v11n3p307-323

Authors

  • Leonardo Zenha Graduação em Pedagogia UFMGMestre em Educação UFMGDoutor em Politicas Publicas e Formação Humana - UERJProfessor da Universidade Federal do Pará http://orcid.org/0000-0003-2474-8112
  • Raquel LOpes Universidade Federal do Pará

Published

2022-11-29

Downloads

Download data is not yet available.

Abstract

This paper highlights inventive ways of doing/ thinking/doing developed on emergency remote education during pandemic context by focusing on describing and discussing the Podcast use. The experience of the podcast use was previous to the pandemic, it emerged from teaching/research/extension projects, which was enhanced during the pandemic social isolation, especially the shift from face-to-face classroom to remote teaching at the University. This work takes reference from cyberculture, and detachment of technical usage of digital technologies based on xxxxx, by taking into consideration the contradictions and unforeseen circumstances to the educators on remote teaching. The results and experience achieved show the inventive possibilities for the pedagogical use of digital technologies at everyday teaching, inferring that culture and education as transforming processes amidst the chaos installed with the spread of new coronavirus.

Author Biographies

Leonardo Zenha, Graduação em Pedagogia UFMGMestre em Educação UFMGDoutor em Politicas Publicas e Formação Humana - UERJProfessor da Universidade Federal do Pará

Graduação em Pedagogia UFMG Mestre em Educação UFMG Doutor em Politicas Publicas e Formação Humana - UERJ Professor da Universidade Federal do Pará

Raquel LOpes, Universidade Federal do Pará

Doutorado em Ciências Sociais/Antropologia, pela Universidade Federal do Pará, em co-tutela com a Universidade Paris 13 (2009). Mestrado em Letras/Lingüística, também pela Universidade Federal do Pará (2002). Graduação em Letras pela Universidade Federal do Pará (1997).

 

https://orcid.org/ 0000-0002-1266-5785

How to Cite

Zenha, L. ., & LOpes, R. . (2022). PODCAST E EDUCAÇÃO: CRIAÇÃO COLETIVA DE DISPOSITIVOS DE COMUNICAÇÃO NO CONTEXTO DA CIBERCULTURA EM TEMPOS DE PANDEMIA. Interfaces Científicas - Educação, 11(3), 307–323. https://doi.org/10.17564/2316-3828.2022v11n3p307-323