A CASE STUDY ABOUT A STUDENT’S RELUCTANCE TO SPEAK IN THE TARGET LANGUAGE IN CLASSROOM SETTING
DOI:
https://doi.org/10.17564/2316-3828.2018v6n2p129–137Publicado
2018-03-02
Downloads
Downloads
Não há dados estatísticos.
Edição
Seção
Artigos
Licença
A Revista oferece acesso livre e imediato ao seu conteúdo, seguindo o princípio de que disponibilizar gratuitamente o conhecimento científico contribui para a democratização do saber. Assume-se que, ao submeter um artigo, o(a) autor(a) se reconhece como detentor(a) do direito autoral sobre ele e autoriza seu livre uso pelos leitores, podendo ser, além de lido, baixado, copiado, distribuído e impresso.Resumo
This small-scale case study attempts to explore the causes of one adult student’s reluctance to speak English in classroom in Aracaju, Brazil. The research employed semi-structured interviews and classroom observations to collect data. It will detail the reasons as to why the student is not at ease learning and speaking this foreign language and interpret the reasons why.Como Citar
Fernando, S. M. C., & Lee, A. de K. (2018). A CASE STUDY ABOUT A STUDENT’S RELUCTANCE TO SPEAK IN THE TARGET LANGUAGE IN CLASSROOM SETTING. Interfaces Científicas - Educação, 6(2), 129–137. https://doi.org/10.17564/2316-3828.2018v6n2p129–137