From letters to the AVA: the technology in the construction of an identity in EAD

DOI:

https://doi.org/10.17564/2316-3828.2012v1n1p43-51

Authors

  • Lucas C. do Vale Universidade Tiradentes
  • Simone de Lucena Ferreira Universidade Tiradentes (UNIT)

Keywords:

Technologies, E-learning, Mediation, Identity

Published

2012-09-29

Downloads

Download data is not yet available.

Issue

Section

Artigos

Abstract

This article aims to present the development of distance education through technology, and how it contributes to the evolution of this mode of teaching. At the same time, an analysis of the techniques used by teachers in each of the technologies presented will be shown. Thus, the article aims to present the contribution of each technological device to build the identity of the EAD. This study was developed in the course of the Brazilian Education Program for Graduate Education, University Tiradentes (PPED / UNIT).

Author Biographies

Lucas C. do Vale, Universidade Tiradentes

Possui especializações em Gestão de Instituições de Ensino Superior (2008) pela Faculdade de Tecnologia e Ciências - FTC, graduação em Ciência da Computação pela Universidade Salvador UNIFACS (2006). Atualmente sou Coordenador de Tecnologias Educacionais do Núcleo de Educação a Distancia - NEAD da Sociedade de Educação Tiradentes onde sou responsável por toda gestão de tecnologias dos cursos em EAD. Atua também como docente na Universidade Tiradentes e sou membro do Grupo de Pesquisa Sociedade, Educação, História e Memória.

Simone de Lucena Ferreira, Universidade Tiradentes (UNIT)

Doutora em Educação pela Universidade Federal da Bahia (2008). Mestre em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina (2004). Graduada em Pedagogia pela Universidade do Estado da Bahia (1995). Atualmente é Professora Titular III da Universidade Tiradentes (UNIT) onde atua no Programa de Pós-graduação em Educação na linha Educação e Comunicação. Pesquisadora do Instituto de Tecnologia e Pesquisa (ITP). Professora do Núcleo de Tecnologia Educacional (NTE2) do Instituto Anísio Teixeira (IAT/SEC-BA). Membro da Câmara de Assessoramento de Ciências Humanas, Linguística, Letras e Artes da Fundação de Amparo à Pesquisa e à Inovação Tecnológica do Estado de Sergipe (FAPITEC/SE). Membro da Comissão Científica da Revista Educação, Formação e Tecnologia (EFT). Tem experiência e publicações nas áreas de Educação, Comunicação e Tecnologias, atuando principalmente nos seguintes temas: educação, tecnologias da informação e comunicação, interatividade, educação a distância, formação de professor, cibercultura e TV digital. Coordenadora do Grupo de Pesquisa Educação, Tecnologias da Informação e Cibercultura

How to Cite

C. do Vale, L., & de Lucena Ferreira, S. (2012). From letters to the AVA: the technology in the construction of an identity in EAD. Interfaces Científicas - Educação, 1(1), 43–51. https://doi.org/10.17564/2316-3828.2012v1n1p43-51