A CONTRIBUIÇÃO DOS JOGOS NO DIAGNÓSTICO CLÍNICO PSICOPEDAGÓGICO
Abstract
The present study is the result of a theoretical and practical construction corresponding to the desire experienced by the psychopedagogues in formation about the contribution of games in clinical diagnosis. The objective is to discuss the use of games in the psychopedagogical clinical space for the diagnosis directing to dyscalculia. In order to carry out this work, the methodology was based on a review of the literature regarding games, toys and practical jokes, as well as the concept of dyscalculia was developed to present a case study through a qualitative approach. The game can be an instrument to make the service playful through to play while allowing for targeted clinical observation.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2020-10-30
How to Cite
Firmino Araújo Santos, Érica, & Rose Souza Santos, L. (2020). A CONTRIBUIÇÃO DOS JOGOS NO DIAGNÓSTICO CLÍNICO PSICOPEDAGÓGICO. Ideias E Inovação - Lato Sensu, 6(1), 64. Retrieved from https://periodicos.set.edu.br/ideiaseinovacao/article/view/9762
Issue
Section
Artigos
License
A Revista Ideias & Inovação - Latu Sensu oferece acesso livre e imediato ao seu conteúdo, seguindo o princípio de que disponibilizar gratuitamente o conhecimento científico contribui para a democratização do saber. Assim, ao submeter os originais os autores cedem os direitos de publicação para a Revista. O autor(a) reconhece esta como detentor(a) do direito autoral e ele autoriza seu livre uso pelos leitores, podendo ser, além de lido, baixado, copiado, distribuído e impresso, desde quando citada a fonte.