O MARKETING DIGITAL SOB A ÓTICA DA LEI GERAL DE PROTEÇÃO DE DADOS

Authors

Abstract

This work aims to assess the impact of LGPD on digital marketing services. In this context, a theoretical foundation is presented with the development of marketing marketing concepts in view of the evolutionary process of consumption through technological advances brought with the arrival of the internet. Therefore, the marketing digitization process is discussed, with an approach that adapts to the evolution of consumption due to the internet and highlighting the importance of digital content that seeks to produce interactions between users and companies. Furthermore, the mapping of consumer behavior will be presented, using big data as a data storage and processing tool that will be used to understand customers and obtain competitive advantages in the market. Therefore, in addition to discussing the legal aspects that guide the collection and handling of these data, in accordance with Law 13.719, it could be concluded that this law was essential for the digital services market as it caused a more concise compression of the importance of data and services offered, in addition to providing a safer and more suitable environment for internet users.

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Author Biographies

Joao Victor Cruz da Costa, Universidade Tiradentes

Graduado em Administração pela Universidade Tiradentes

Diego Silva Souza, Professor da Universidade Tiradentes

Doutorando em Ciências da Propriedade Intelectual pelo PPGPI-UFS, Mestre em Ciências Ambientais pelo PROF-CIAMB UFS (2018), Graduado em Engenharia Civil pela Universidade Tiradentes (2017), Graduado em Ciências Contábeis pela Universidade Tiradentes (2009), possui Especialização latu sensu em Gestão Fiscal e Planejamento Tributário (2011). Atualmente é Professor da Universidade Tiradentes lotado na Coordenação de Ciências Contábeis, membro do Núcleo Docente Estruturante dos Cursos de Ciências Contábeis (Presencial e EAD). Possui experiência também em gerenciamento financeiro e contábil, com ênfase em gestão de custos, na construção civil como projetista e orçamentista; na educação como professor do ensino profissionalizante de nível médio, como docente do ensino superior, atuando inclusive como tutor do CESAD-UFS.

Published

2023-12-15

How to Cite

Victor Cruz da Costa, J. ., & Silva Souza, D. . (2023). O MARKETING DIGITAL SOB A ÓTICA DA LEI GERAL DE PROTEÇÃO DE DADOS. Caderno De Graduação - Ciências Humanas E Sociais - UNIT - SERGIPE, 8(2), 26–39. Retrieved from https://periodicos.set.edu.br/cadernohumanas/article/view/10822

Issue

Section

Artigos