Representation of women, men's identity

Authors

  • Djalma Thürler UFBA
  • Rafael Aragão Ufba

DOI:

https://doi.org/10.17564/2316-3801.2012v1n1p09-15

Keywords:

Hope (brand), Gender, Normativity, Masculinities

Abstract

In the following paper we intend to analyze the controversy involving the top model Gisele Bündchen and the brand of lingerie called Hope. In a polemic advertisement, the brand spreads, through television, a speech of a sensual woman who overcomes a masculine “rationality”, insulting a number of Brazilian women, since it reproduces a sexist speech. Nevertheless, we aim to make an analysis through an invisible bias, that is, an ideal of masculinity that has an (heteros)sexualized man as a hegemonic character, who is both provider and protector. Both images of gender presuppose inequalities that, since last century, have been fought and compromise the pursuing of a socio-cultural balance between feminine and masculine positions.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Djalma Thürler, UFBA

Doutor em Letras com estudos nas áreas de Literatura Brasileira e Teatro (UFF) é Professor do Programa Multidisciplinar de Pós-Graduação em Cultura e Sociedade e Professor Adjunto do Instituto de Humanidades, Artes e Ciências (IHAC) da Universidade Federal da Bahia. Membro do CULT – Centro de Estudos Multidisciplinares em Cultura, e coordenador do CuS – Cultura e Sexualidade e GENI – Gênero, Narrativas e Políticas Masculinas. E-mail: djalmathurler@uol.com.br

Rafael Aragão, Ufba

Mestrando do Programa Multidisciplinar de Pós-Graduação em Cultura e Sociedade da Universidade Federal da Bahia. Membro do CULT – Centro de Estudos Multidisciplinares em Cultura, nos grupos de pesquisa: CuS – Cultura e Sexualidade e GENI – Gênero, Narrativas e Políticas Masculinas. E-mail: rafael.aragao@hotmail.com

Published

2012-09-29

How to Cite

Thürler, D., & Aragão, R. (2012). Representation of women, men’s identity. Interfaces Científicas - Humanas E Sociais, 1(1), 09–15. https://doi.org/10.17564/2316-3801.2012v1n1p09-15

Issue

Section

Artigos