A INFLUÊNCIA DO COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR NA CONSTRUÇÃO DA IMAGEM DA DOCA EM 2019

Authors

  • Alice Araujo Lisbôa Universidade Tiradentes
  • Bárbara Piancó de Oliveira Universidade Tiradentes
  • Sílvia Góis Dantas Universidade Tiradentes

Abstract

As a result of the results of the Course Completion Work developed in 2020, this article aims to analyze the influence of young consumer behavior in the process of building the image of the Sergipe Doca company, focused on cultural production and valuing the art and culture of Sergipe, during the year 2019. The survey also sought to understand the public and build a persona for the brand, based on research and interviews. The methodological procedures included bibliographic research from Solomon (2016), Enne (2006/2010) and Pires (2019) and survey through questionnaire and interviews. In addition, despite the research aimed primarily at reaching the persona for the brand, they also aim to perform the role of analyzing the public and their perceptions of the company. The project resulted in the formation of a persona for the company Doca.

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Author Biographies

Alice Araujo Lisbôa, Universidade Tiradentes

Estagiária da Fundação Cultural Cidade de Aracaju (Funcaju) como Redatora e Social Media. Graduanda em Comunicação Social - habilitação Publicidade e Propaganda.

Bárbara Piancó de Oliveira, Universidade Tiradentes

Estagiária (Redatora e Social Media) do Colateral. Graduanda em Comunicação Social - habilitação Publicidade e Propaganda.

Published

2021-04-06

How to Cite

Araujo Lisbôa, A. ., Piancó de Oliveira, B., & Dantas, S. G. (2021). A INFLUÊNCIA DO COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR NA CONSTRUÇÃO DA IMAGEM DA DOCA EM 2019. Caderno De Graduação - Ciências Humanas E Sociais - UNIT - SERGIPE, 6(3), 211. Retrieved from https://periodicos.set.edu.br/cadernohumanas/article/view/9918

Issue

Section

Artigos